Szkolenie w zakresie obsługi klienta zagranicznego umożliwia uczestnikom:
- Poznanie najwyższych standardów obsługi klienta kulturowo odmiennego.
- Dowiedzenie się w jaki sposób dopasować swoje zachowanie do potrzeb przedstawicieli odmiennych regionów świata.
- Poszerzenie optyki na potrzeby partnerów z ich wyjątkowej perspektywy oraz sposobu rozumienia i postrzegania świata.
- Przećwiczenie metody budowania długotrwałych, pozytywnych relacji biznesowych.
Podczas szkolenia dowiesz się w jaki sposób dopasować proces obsługi klienta do jego kulturowych przyzwyczajeń i oczekiwań konsumenckich. Zdobędziesz umiejętności analizy potrzeb, budowania pozytywnych relacji oraz radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi. Będziesz w stanie spojrzeć na potrzeby i oczekiwania klientów pochodzących z odmiennych rejonów świata.
Program szkolenia z obsługi klienta zagranicznego:
Moduł I. Naczelne zasady obsługi klienta zagranicznego.
- Sposoby nawiązywania i podtrzymywania kontaktu:
- Europa, Ameryka Północna, Australia
- Bliski Wschód,
- Daleki Wschód, Azji Południowa i Południowo-Wschodnia,
- Afryka,
- Ameryka Południowa,
- Proces obsługi krok po kroku. Teoria i praktyka a znaczenie różnic kulturowych,
Moduł II. „Instrukcja obsługi” klienta kulturowo odmiennego
- Klienci w wymiarach kultur – trudności, oczekiwania, potrzeby,
- Kontakt bezpośredni face – to – face,
- Kontakt telefoniczny i e-mail,
- Technika PALS w dialogu z klientem kulturowo odmiennym,
Techniki odmawiania klientowi roszczeniowemu, - Sposoby radzenia sobie z przedstawicielami kultur konfrontacyjnych,
- Współpraca z klientem z rynków zamkniętych na obcych,
Moduł III. Z pozycji obsługującego/sprzedawcy
- Kulturowy savoir vivre w obsłudze klienta. O czym pamiętać, żeby nie obrazić?
- Dostosowywanie komunikatów do kultury pochodzenia,
- Autoprezentacja. Mowa niewerbalna w kontakcie z klientami, czyli od dystansu przestrzennego po zakazane gesty,
Czas trwania: 1-2 dni
Prowadzący szkolenie: