SGI klient ProOptima

Klienci - realizacje

SGI S.A.

Budowa Standardu Obsługi Klienta

Developer, będący liderem Pomorza Zachodniego w trosce o swoich klientów, chciał ujednolicić pozytywne doświadczenia  i upowszechnić najlepsze praktyki w obszarze Customer Care.

Co zrealizowaliśmy?

Zrealizowaliśmy w ścisłej współpracy z deweloperem 9 miesięczny projekt budowy i wdrożenia firmowych Standardów Obsługi Klienta.

 

Projekt objął:

  • Audyt firmy (ankiety, wywiady, obserwacje w miejscu pracy/sprzedaży), audyt poziomu kompetencji obsługowych i liderskich, badanie spójności w obszarze działań proklienckich, badanie kultury organizacyjnej (K. Cemeron)
  • Warsztat strategiczny definiujący wizję standardów obsługi, wartości i naczelne zasady obsługi
  • Wypracowanie treści standardów (manuali SOK: osobnych dla pracowników sprzedaży, osobnych dla brygadzistów pracujących na budowach oraz przewodników wdrożenia)
  • Serię szkoleń dla pracowników dotyczących nowych standardów obsługi klienta, szkoleń menedżerskich i innych miękkich
  • Doradztwo i konsultacje dla działu HR i szefa sprzedaży, którzy kontynuowali wdrożenie SOKu w kolejnych latach.

Rezultat:

Standard funkcjonuje w firmie. Firma realizuje go samodzielnie i wśród konkurencji uzyskała pozycję lidera jakości obsługi klienta (KRYSZTAŁOWY DEWELOPER 2008, DIAMENTY FORBESA 2009).