Lyson. Wdrożenie Standardu Obsługi Klienta

Światowy lider produkcji i dystrybucji kompleksowego wyposażenia dla profesjonalnych i amatorskich pszczelarzy dynamicznie się rozwija Imponującemu rozrostowi firmy, a co za tym idzie rosnącej załodze,

Xlyson min.jpg.pagespeed.ic .JKNpilj go

łysoń korzysta z usług ProOptima

Światowy lider produkcji i dystrybucji kompleksowego wyposażenia dla profesjonalnych i amatorskich pszczelarzy dynamicznie się rozwija

Imponującemu rozrostowi firmy, a co za tym idzie rosnącej załodze, ma nadal towarzyszyć taka sama troska o klienta, która była jednym z czynników sukcesu. Inicjatorem projektu był właściciel i Prezes spółki Tomasz Łysoń.

18 miesięczny projekt badawczo-doradczo-szkoleniowy dotyczący wypracowania i wdrożenia firmowych Standardów Obsługi Klienta

Co zrealizowaliśmy dla firmy ŁYSOŃ?

18 miesięczny projekt badawczo-doradczo-szkoleniowy dotyczący wypracowania i wdrożenia firmowych Standardów Obsługi Klienta

Projekt objął:

  • Badanie lojalności klienta – NPS, audyt firmy (ankiety, wywiady, obserwacje w miejscu pracy), audyt poziomu kompetencji obsługowych i liderskich
  • Budowę CJM (Customer Journey Map) dla kluczowych person (segmentów klientów)
  • Warsztat strategiczny definiujący wizję standardów obsługi, rewizję wartości i naczelne zasady obsługi
  • Wypracowanie treści standardów (manuali SOK)
  • KICK OFF + działania marketingowo-PRowe, modyfikację systemu premiowania
  • Serię szkoleń dla pracowników dotyczących nowych standardów obsługi klienta,
  • Wdrożyliśmy szereg zmian organizacyjnych, procesowych i proceduralnych
  • Proces rozwojowy dla menedżerów i dla Liderów wdrożenia, by mogli uczyć i budować odpowiedzialność (zaangażowanie) za doskonalenie jakości obsługi oraz egzekwować zmianę postaw
  • Warsztaty strategiczne z Zarządem i pracę coachingową z właścicielem oraz kluczowymi menedżerami
  • Wsparcie doradcze przy zarządzaniu zmianą organizacyjną – coachingi i shadowing dla kadry menedżerskiej oraz wsparcie wdrożeniowe dla Liderów wdrożenia
  • Ewaluację projektu w postaci: badań tajemniczego klienta, audytu procedur, znajomości SOKu po 6 miesiącach od KICK OFF

Rezultaty – wzrost sprzedaży i retencji

Projekt nadal generuje sukces: uporządkowanie procedur dt obsługi klienta i sprzedaży, zmianę postaw wśród pracowników mających kontakt z klientem, wzrost zaangażowania pracowników w działania proklienckie, wzrost satysfakcji klienta (badanego wyrywkowo), wzrost sprzedaży (oparte o cross- i upselling).
Referencje dla ProOptima od firmy LYSON

referencje od firmy ŁYSOŃ dla ProOptima

Usługa realizowana przez ProOptima Sp. z o.o została wykonana należycie i polecamy współprace z firmą ProOptima w obszarze Standardów Obsługi Klienta, projektów Customer Experience Management, szkoleń menedżerskich, badań oraz audytów.

 

Zobacz webinar z CEO firmy LYSON Tomaszem Łysoniem