Archon+. Zwiększenie skuteczności działań sprzedażowych prowadzonych przez telefon

Pracownia ARCHON+ Biuro Projektów została założona przez arch. Barbarę Mendel ponad 25 lat temu i obecnie ma silną i ugruntowaną pozycję na rynku. Misją Biura

Xs3x 2778 249.jpg.pagespeed.ic .SlXALpDSvK

Pracownia ARCHON+ Biuro Projektów została założona przez arch. Barbarę Mendel ponad 25 lat temu i obecnie ma silną i ugruntowaną pozycję na rynku. Misją Biura Projektów ARCHON+ jest projektowanie pięknych, trwałych i użytecznych domów dla wielu Klientów na całym świecie, gwarantując łatwą adaptację projektu i bezproblemowe wybudowanie domu.
Firma chcąc skuteczniej odpowiadać na potrzeby swych klientów zdecydowała się na współpracę z ProOptima szukając sposobu na to by dynamicznie rozwijający się zespół konsultantów, którzy obsługiwali głownie ruch przychodzący skłony był skutecznie sprzedawał produkty firmy.

Co zrealizowaliśmy dla pracowników firmy Archon?

ProOptima zrealizowała z sukcesem ambitny proces rozwojowy na przestrzeni kilkunastu tygodni. Projekt objął:

  • Audyt funkcjonowania Contakt Center (CC) wraz z diagnozą procesu, kompetencji i narzędzi.
  • Cykl szkoleń rozwijających kompetencje sprzedażowe wśród zespołu obsługującego ruch przychodzący.
  • Wsparcie dla menedżerów firmy (początkowo w formule szkoleń potem konsultacji).
  • 4 miesięczna realizacja dalszego wsparcia w formule Interim Managera.

Celem projektu było zwiększenie skuteczności działań sprzedażowych prowadzonych przez telefon. Integralną część procesu stanowiły szkolenia o charakterze warsztatowym – doskonalące umiejętności prowadzenia profesjonalnego telemarketingu.

Charakterystycznym aspektem projektu było wprowadzenie do firmy Interim Managera (Beata Szynkowska), który zadbał o to, by efektem szkolenia była zmiana w zachowaniach oraz postawie pracowników pracujących na pierwszej linii kontaktu z klientami. Realizowana usługa objęła także wprowadzenie szereg zmian organizacyjnych i usprawnień technicznych.

Rezultaty współpracy z firmą Archon

Badając odroczone efekty po 3 i po 6 miesiącach od zakończenia projektu, stwierdzono stosowanie praktyk telemarketingowych, które spowodowały wzrost takich parametrów jak:

  • dosprzedaż, która rosła miesiąc po miesiącu,
  • wielkość sprzedaży, która wzrosła nawet do 50%,
  • bardziej prosprzedażowa postawa pracowników,
  • wzrost a potem utrzymanie zaangażowania pracowników uczestniczących w projekcie, jak również tych nowych, zatrudnionych po zakończeniu projektu.