Proces CEM

NPS

Poprzez badanie NPS (Net Promoter Score) możecie sprawdzić poziom lojalność Waszych klientów.

 

Najlepszy klient to zakochany klient, rzecznik, apostoł marki. Taki, który sam angażuje się w jej promowanie – bo jest całym sercem i rozumem przekonany o jej wartości. Nie tylko ponawia zakupy, umożliwiając firmie rozwój, ale także poprzez rekomendowanie pozyskuje nowych odbiorców dla produktów czy usług. Tacy klienci to skarb.

Jednak wśród Waszych klientów jest też niebezpieczna grupa tych, którzy z równym zaangażowaniem odradzają markę (produkt/usługę). Rzadko mówią Wam o tym, jeśli ich o to nie spytacie. W ten sposób tracicie potencjalnych klientów nawet nie wiedząc o tym.

Macie także rzesze klientów obojętnych, którzy milcząco nadal kupują, ale jeśli trawa będzie "bardziej zielona" u sąsiada – z pewnością sprawdzą stopień jej soczystości. Jak liczne są poszczególne grupy wśród klientów, których już macie? Jak wielu możecie stracić w najbliższym czasie? Kogo warto docenić, by nadal zdobywał dla Was innych lojalnych klientów?

Net Promoter Score pozwoli Wam dowiedzieć się do których grup należą Wasi klienci, by później skutecznie zarządzać ich doświadczeniami.

Badanie NPS - usługa CEM ProOptima

Poznaj inne metody badania