09

Sty
2018

Krótka lekcja obsługi klienta w rockefellerowskim stylu

Najcenniejsza umiejętność w obsłudze klienta

Amerykański przedsiębiorca i filantrop John D. Rockefeller mawiał, iż umiejętność postępowania z ludźmi jest takim samym towarem handlowym, jak cukier czy kawa, jednakże skłonny był zapłacić za tę właśnie umiejętność więcej niż za jakąkolwiek inną pod słońcem.

Dlaczego warto budować relację z klientem?

Wytworzenie więzi emocjonalnej z Klientem to niezwykle wymagające acz nader owocne przedsięwzięcie biznesowe. Wymaga czasu, zaangażowania i prawdziwej otwartości na drugiego człowieka, który stanowi nie tylko siłę nabywczą, lecz przede wszystkim istotę rozumną i odczuwającą. Rockefeller instynktownie wyczuwał, jaki potencjał drzemie w zdolnościach interpersonalnych i odpowiednio wyważonym kontakcie. Niematerialna relacja może bowiem przynieść namacalne korzyści w postaci zwiększonych obrotów handlowych.

Owa umiejętność postępowania z ludźmi, o której tak marzył Rockefeller, znajduje odzwierciedlenie w poziomie obsługi Klienta, a co za tym idzie – w zdolności wykształcenia lojalności konsumenckiej. Nie jest bowiem tajemnicą, że im lepiej zrozumiemy potrzeby Klienta, tym bardziej będziemy zdolni sprostać jego wymaganiom.

Dlatego nie bagatelizujmy potrzeb drugiego człowieka. W końcu Klient – nasz pan, ale i kompan. Bądźmy Rockefellerami współczesności i korzystajmy nie tylko z twardych narzędzi handlu, ale i z zasobów własnego, przemyślanego zachowania.

Tomasz Kras
o autorze
CEO ProOptima, CX Evangelist, konsultant, trener, coach. Od 15 lat zarządza portfelem projektów CEM realizowanych przez ProOptima. Kieruje zespołem realizującym zmiany organizacyjne służące budowaniu pro-klienckiego podejścia.